NaukaPsychologia

Jak pokonać stres – sposoby na stres

Jak pokonać stres – sposoby na stres

Stres jest nieodłącznym zjawiskiem w życiu każdego człowieka. Poczucie stresu w określonych sytuacjach jest naturalne. Jak wiemy stres nie jest dla nas przyjemny, ale niekiedy potrafi nas uchronić przed niebezpieczeństwem. Każdy doświadcza stresu w większym lub mniejszym stopniu w zależności na jakim poziomie potrafimy go kontrolować.

Dobrze, a więc wiemy, że od stresu nie da się ostatecznie uciec na zawsze, ale jak nauczyć się go kontrolować w taki sposób, by nie sprawiał nam trudności w życiu? Jeżeli trafiłeś na ten artykuł, to z pewnością masz problemy związane z kontrolowaniem stresu. Zapoznaj się z poniższym tekstem, a może znajdziesz lekarstwo na swoje dolegliwości.

Jak pokonać stres?

Czytając już sam wstęp zostaliśmy poinformowani, że stresu nie da się wyeliminować. Natomiast da się nauczyć kontrolować stres, a w niepożądanych sytuacjach wstrzymywać.

Niestety tutaj musimy zrozumieć źródło naszego problemu ze stresem. Dlatego niestety, bo źródło problemu leży w naszej głowie, to my i nasz mózg dawkujemy sobie ilość stresu. Tylko my jesteśmy w stanie normować nasza dawkę stresu. Jednakże tutaj przychodzą nam pomocne rozwiązania dzięki, którym nie jesteśmy pozostawieni sami sobie na walkę ze stresem. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek próby załagodzenia źródeł generujących stres. Upewnijmy się, czy te źródła nie są przypadkiem naturalnym czynnikiem wywołującym stres i nie jest to być może naturalne podłoże stresu. Naturalne zjawiska stresu występują w sytuacjach, gdy naszemu życiu grozi pewne niebezpieczeństwo lub zjawisko zachodzi, gdy identyfikujemy coś jako zagrożenie. Dobrze, ale jak zatem pokonać nadmiernie występujący stres w sytuacjach niepożądanych i nienaturalnych dla jego występowania? Tutaj z pomocą przychodzą nam pewne techniki i złote porady radzenia sobie ze stresem. 

Sposoby na stres

W dzisiejszych czasach obecnej reguły wielozadaniowości i szybkości w reagowaniu jesteśmy bardzo narażeni na stres przez narzuconą presję czasu. To zdecydowanie nienaturalne występowanie stresu i na dłuższy czas może okazać się dla nas bardzo szkodliwe i doprowadzić, nawet do różnego rodzaju zaburzeń psychicznych czy chorób cywilizacyjnych. Przeciwieństwem stresu jest relaks lub pewność siebie. Zatem za każdym razem, gdy doskwiera nam poczucie stresu musimy doprowadzić się do stanu relaksu. Jak doprowadzić się do stanu relaksu? Już spieszymy z odpowiedzią. Jedną z dobrze znanych formą relaksu jest kąpiel w gorącej wodzie. Kolejnym sposobem są różnego rodzaju ćwiczenia oddechowe, czy też metoda wyciszenia myśli. Warto podczas stosowania dowolnej techniki zając sobie głowę czymś, co sprawia nam radość, bądź poprawia humor.

No dobrze, ale co zrobić, gdy dopada nas stres w miejscu, gdzie nie ma możliwości wzięcia gorącej kąpieli?W najlepszym przypadku, gdy mamy możliwość udania się w jakieś cichsze miejsce typu publiczna toaleta. Udajmy się tam, by się wyciszyć i odciąć od hałasu świata zewnętrznego i zacznijmy powtarzać afirmacje opierającą się na kluczowych słowach takich jak: pewność, sukces, spokój, zwycięstwo. Przy powtarzaniu powyższych słów warto zadbać o ćwiczenia oddechowe. Taki złożony proces powinien skutecznie zmniejszyć poczucie stresu. Jednakże kiedy, pomimo naszych wszelkich starań stres nie ustępuje. Wówczas jesteśmy zmuszeni do udania się do specjalisty. W ten sposób lepiej poznamy i zrozumiemy nasze źródło stresu. Przeciętna terapia po wizycie u specjalisty będzie odbywać się poprzez regularne spotkania, bądź przepisanie leków na receptę mających na celu zniwelować niepotrzebne ogniska stresu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *